Kodeks Przedszkolaka
KODEKS PRZEDSZKOLAKA
PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
PODSTAWA PRAWNA
Deklaracja Praw Dziecka uchwalona przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1959 r.
Konwencja o Prawach Dziecka
Dziecko ze względu na...
Program edukacji przedszkolnej
Program edukacji przedszkolnej
NASZE PRZEDSZKOLE
MAŁGORZATY KWAŚNIEWSKIEJ, WIESŁAWY ŻABA-ŻABIŃSKIEJ
Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o program „Nasze przedszkole" - program edukacji przedszkolnej M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej. Jest on przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym,...
Model absolwenta
Model absolwenta:
• Ma pozytywny obraz samego siebie.• Ma świadomość własnej tożsamości• Jest komunikatywny.• Nie boi się wyrażać własnych opinii.• Jest aktywny, dociekliwy i poszukujący ( kreatywny).• Dąży do rozwiązywania problemów.• Rozumie świat i wartości w nim nagromadzone.•...
Program profilaktyki
Program profilaktyki
w Przedszkolu Gminnym w Charbrowie
Podstawa prawna:
art. 54 ust. 2 pkt 1) lit. b) ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572).
Założenia programu
Celem wychowania przedszkolnego jest organizowanie warunków umożliwiających dzieciom nabywanie wiedzy i...
Program wychowawczy przedszkola
PROGRAM WYCHOWAWCZY PRZEDSZKOLA GMINNEGO W CHARBROWIE
Program wychowawczy ma na celu poprawę jakości pracy edukacyjnej, uwzględnia potrzeby społeczności przedszkolnej: dzieci, rodziców i środowiska oraz pracowników. Integruje nauczycieli i rodziców w realizowaniu celów wychowawczych. Ma on za zadanie określać,...
Roczny plan pracy przedszkola
Plan pracy przedszkola
NA ROK SZKOLNY 2016/2017
pod hasłem
,, Czytam, liczę i poznaję świat.
Przedszkole uczy dobrych manier”.
PROGRAM ROCZNY PRZYGOTOWANO W OPARCIU O:
1 Rozporządzenie MEN z dnia 17 czerwca 2016r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz...
Odimienna metoda nauki czytania Co to takiego?
Odimienna metoda nauki czytania
wg. Ireny Majchrzak
- po raz pierwszy w naszym przedszkolu!!!
Co to takiego?
Jest to metoda nauki czytania opracowana przez polską pedagog i socjolog Irenę Majchrzak na początku lat 80. XX wieku.
Wg. koncepcji I. Majchrzak rozumienie słowa powinno wyprzedzać umiejętność jego odczytania, „bo to...