Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
PRZEDSZKOLE GMINNE W CHARBROWIE

Scenariusz umuzykalnienia

Temat zajęciaZabawy muzyczne do piosenki „My jesteśmy krasnoludki”

Cel ogólny:

·         wdrażanie do reagowania na polecenia nauczycielki

·         rozwijanie aktywności muzyczno - ruchowej

·         rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez śpiewanie i słuchanie muzyki

Cel operacyjny:

Dziecko:

·         rytmicznie maszeruje do akompaniamentu

·         wykonuje ćwiczenia oddechowe

·         rozpoznaje zagadkę dźwiękową

·         wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

·         słucha opowiadania

·         słucha piosenki prezentowanej przez prowadzącą

·         odpowiada na pytania związane z treścią

·         reaguje na umówiony sygnał słowny i dźwiękowy

·         gra na instrumencie perkusyjnym

·          rozpoznaje melodię i tekst piosenki

-         bawi się przy piosence,

-         rozpoznaje kolor czerwony

Grupa wiekowa: 3,4 latki

Środki dydaktyczne:

Krasnal Ogrodowy, Piosenki;, My jesteśmy krasnoludki, Idzie Krasnal, czerwone czapeczki  , instrumenty perkusyjne , karta pracy

 

Zajęcia dydaktyczne:

I.                   Część wstępna

1.      Zabawa „Idzie sobie krasnoludek”- Marsz  dzieci po kole , reagowanie na słowa nauczyciela, naśladowanie czynności zgodnie z poleceniami ,

2.      Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi „Śpiąca Królewna Śnieżka"- Marsz dzieci po obwodzie koła , na dźwięk tamburyna podchodzą do wiszącej ilustracji Królewny Śnieżki, próbując wybudzić ją ze snu dmuchają w jej stronę  ciepłym powietrzem

 II.                Część główna

1.      Zagadka muzyczna- „Las”- rozpoznawanie odgłosów lasu.

2.      Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Smutne zwierzęta leśne”

3.      Nawiązanie do dalszej części  baśni o „Królewnie Śnieżce i 7 Krasnoludkach”. Nauczyciel opowiada dalszą historię Snieżki , o tym jak zamartwiały się krasnoludki, jaką piosenkę codziennie jej śpiewały.

4.      Prezentacja piosenki śpiewanej przez krasnoludka i nauczycielkę.

 I. My jesteśmy krasnoludki, hopsa-sa, hopsa-sa!

Pod grzybkami nasze budki, hopsa-sa, hopsa-sa!

II. Jemy mrówki, żabie łapki. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

A na głowach krasne czapki. To nasz znak! To nasz znak!

III. Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy. Trututu! Trututu!

Gdy ktoś senny, to uśpimy: Lulu, lu, lulu, lu.

IV. Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka: Oj, oj, oj! Oj, oj, oj!

To zapłacze niezabudka: Oj, oj, oj! Oj, oj, oj!

 5.      Rozmowa na temat piosenki.

- Co jedzą krasnale ? (Odtworzenie piosenki jeszcze raz , dzieci wybierają spośród różnych elementów , ilustracje obrazujące odpowiedź na zadane pytanie :mrówki , żabki)

-co mają na głowie ? (odtworzenie piosenki jeszcze raz )

-Co to znaczy krasne czapki? (wytłumaczenie wyrazu krasne czapki)

-Co robią gdy ktoś zbłądzi ? (zwijanie rulonika z papieru, i udawanie trąbienia)

-Co robią krasnale gdy ktoś jest senny? (naśladowanie ruchu nauczyciela)

-Co robią krasnale gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka?

 6.      Słuchanie piosenki ilustrowanej instrumentami perkusyjnymi.

Na hasła hopsa-sa, Oj, tak, tak, To nasz znak, Trututu, Lulu, Oj, oj, oj nauczyciel wystukuje rytm

 I. My jesteśmy krasnoludki, hopsa-sa, hopsa-sa! Drewienka

Pod grzybkami nasze budki, hopsa-sa, hopsa-sa!

II. Jemy mrówki, żabie łapki. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

A na głowach krasne czapki. To nasz znak! To nasz znak!

III. Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy. Trututu! Trututu!

Gdy ktoś senny, to uśpimy: Lulu, lu, lulu, lu.

IV. Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka: Oj, oj, oj! Oj, oj, oj!

To zapłacze niezabudka: Oj, oj, oj! Oj, oj, oj!

 7.      Interpretacja muzyczna piosenki z udziałem dzieci-  dzieci grają na instrumentach perkusyjnych, nauczyciel śpiewa piosenkę.

 8.      Marsz w rytm muzyki z jednoczesnym naśladowaniem ruchów nauczyciela ilustrujących treść piosnki

 My jesteśmy krasnoludki, hop sa sa, hop sa sa (pokazujemy na siebie, potem podskoki)

 

Pod grzybkami nasze budki, hop sa hop sa sa (rękami pokazujemy budkę nad głową, potem podskoki)

 

Jemy mrówki, żabie łapki, oj tak, tak, oj, tak, tak (ruchy jakbyśmy jedli i potakiwanie głową)

 

A na głowach krasne czapki, to nasz, to nasz znak. (ręce nad głową pokazują kształt czapki)

 

Gdy ktoś zbładzi to trąbimy, tru tu tu, tru tu tu (rozkładamy ręce a potem składamy na kształt trąbki)

 

Gdy kto senny to uśpimy lu lu lu lu Lu (pochylamy głowę na złożone ręce)

 

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka oj oj oj, oj oj oj (kiwanie placem)

 

To zapłacze niezabudka oj oj oj, oj oj oj. (pokazujemy spływające po twarzy łzy)

III.             Część końcowa:

 1.      Rozdanie krasnych czapek, ze zawróceniem uwagi na kolor rekwizytów .

2.      Zabawa muzyczna marsz po kole do piosenki „My jesteśmy krasnoludki”, na hasło „czerwony” muzyka milknie , dziecko odszukuje czerwony kolor w sali.

3.      Kolorowanie obrazka krasnala według podanego wzoru .

4.      Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.

 Habyk Anna

Scenariusz umuzykalnienia

szukaj na stronie

facebook rss

PL

BezpieczneWakacje

Przedszkole Gminne w Charbrowie - Wicko

Odwiedzin:
Wszystkich: 4 591 298
Wczoraj: 1 155
Dzisiaj: 76
Online: 10
c) 2007-2024 przedszkolecharbrowo.pl
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem