Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
PRZEDSZKOLE GMINNE W CHARBROWIE

Scenariusz Wiosenna Spartakiada

SCENARIUSZ WIOSENNEJ SPARTAKIADY

dla dzieci z gr. III z Przedszkola Gminnego w Charbrowie

oraz dla dzieci z klas Ia i b z Zespołu Szkół w Wicku

 

Scenariusz Wiosenna Spartakiada

 

Termin: 17.05.2016r./wtorek/

Miejsce: ogród przedszkolny  w Przedszkolu Gminnym w Charbrowie

Czas trwania: od godz: 10.00 do 11.15

 

Nauczyciel prowadzący: Anna Iwicka

Uczestnicy: dzieci przedszkolne z gr. III oraz dwie klasy I ze Zespołu Szkół w Wicku

 

Cele:

1.Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci z wykorzystaniem zabaw i zadań

2.Wdrażanie dzieci do rywalizacji zespołowej nabywanie odporności emocjonalnej

3.Hartowanie organizmu dzieci poprzez zabawy i zawody o charakterze sportowym

4.Wdrażanie do dobrej zabawy przy współudziale starszych kolegów; pokonywanie bariery przed szkołą.

5.Wyrabianie dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych podczas pokonywania zadań

Metody:

·zabawowo - naśladowcza

·zadań stawianych

·pokaz

Formy :

·zespołowa

·z całą grupą

Pomoce dydaktyczne:

Wyznaczone pola dla trzech drużyn, chusty w 3 kolorach, 3 szarfy,9 pachołków, 3 piłki do kosza, woreczki,3 ławeczki gimnastyczne, 3 krążki plastikowe, 3 kubeczki ,3 laski , bębenek, tamburyno

Literatura:

K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”; M, J. Kołodziejowie „Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

 

Powitanie nauczycieli oraz dzieci –przedstawienie celu spotkania.

 

·Część wstępna:

Marsz po obwodzie koła: we wspięciu na palcach, na pietach, z unoszeniem wysoko kolan, wymachy ramion do przodu, do tyłu, zataczanie kół ramionami

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zamień się na miejsce”

Opis zabawy: dzieci w parach zajmują miejsce w różnych punktach wyznaczonego trawnika, jedno dziecko z pary stoi, drugie z tyłu w przysiadzie podpartym. Na sygnał prowadzącego dzieci stojące biegają miedzy pozostałymi, na drugi sygnał wracają do pary i zamieniają się miejscami. Zabawę powtarzamy 3 razy.

 

· Część główna: zawody sportowe z elementem współzawodnictwa; dzieci ustawione w trzech rzędach ( kl. I A, kl. I B, przedszkolacy). Każdy zespół ubiera inny kolor chust.

 

Konkurencja I „Rzuć woreczek – przynieś woreczek”

 

Ø  Opis zadania: Pierwsze dziecko z zespołu otrzymuje woreczek. Na podany sygnał biegnie,    zostawia woreczek na linii mety i wraca do swojej drużyny, dając sygnał do startu następnemu zawodnikowi. Ten biegnie do linii mety, zabiera woreczek i wracając przekazuje go następnej osobie.

 

 Konkurencja II „Bieg slalomem”

 

Ø  Opis zadania: Na umówiony sygnał pierwszy zawodnik startuje biegnąc między pachołkami do mety i wraca w linii prostej do drużyny – startuje następne dziecko.

 

 Konkurencja III „Tocz piłkę do mety”

 

Ø  Opis zadania: Na podany sygnał pierwszy zawodnik w pozycji niskiej toczy piłkę do mety  i z powrotem, przekazując ja następnemu dziecku.

 

 Konkurencja IV „Tunel”

 

Ø  Opis zadania: Dzieci w drużynach tworzą tunel ustawiając się jeden za drugim z szeroko umieszczonymi nogami. Na sygnał nauczyciela dzieci kolejno podaja sobie piłkę od początku do końca  tunelu zaczynając trzymać piłkę nad głowami i podając ja sobie; następnie piłka wraca pod nogami i ostatni zawodnik wraca na początek tunelu.

 

 Konkurencja VI „Kelnerzy”

Ø  Opis zadania: Pierwszy zawodnik otrzymuje krążek z kubkiem /plastikowym/. Zadanie polega na przeniesieniu w jednej ręce tacy z kubeczkiem do mety i z powrotem, przekazanie jej następnemu koledze.

 

 Konkurencja VII „ Skoki zajączka”

Ø  Opis zadania: na trasie umieszczona jest jedna ławeczka. Zadaniem dziecka jest trzymanie się rękoma ławeczki i naprzemienne wyrzucanie nóg raz z jednej strony raz z drugiej aż do końca ławeczki i powrót do mety.

 

 Konkurencja VIII „Tor przeszkód”

Ø  Opis zadania: na każdym torze umieszczone jest kolejno szarfa, przez która trzeba przejść, laska, którą trzeba wbić w ziemię i zrobić okrążenie  jednocześnie ją trzymając, przejść przez obręcz umieszczona na stojakach i piłka na której trzeba usiąść i wrócić do mety.

 

 ·         Część końcowa - zabawy z chustą animacyjną:

 

Ø  „Pod dyktando” – każda drużyna trzyma chustę, na polecenie nauczyciela wykonuje odpowiedni ruch: góra ( dzieci wysoko wspinają się na palce i unoszą chustę do góry, nisko- dzieci przykucają i kładą chustę na trawie, prawo – poruszają się w prawo, lewo – poruszają się w lewo)

Ø  ”Kolorowe wycieczki” - dzieci stoją w kole, trzymają chustę. Powoli ją opuszczają, potem szybko ponoszą do góry. Nauczyciel wydaje polecenia: „Wszyscy którzy mają dziś ubrane spodnie”, „Wszystkie dziewczynki”, „Wszyscy, którzy kochają morze”. Wywołane osoby przebiegają pod chustą, zamieniając się miejscami w momencie, gdy chusta jest na najniższym położeniu. 

Ø  ”Buźka”- dzieci w swoich drużynach na zakończenie układają z chusty nastrój który mają po dzisiejszych zawodach ( uśmiechnięta buźka – zadowolenie, smutna buźka – smutek)

 

Wręczanie dyplomów i medali za zdobycie poszczególnych miejsc.

Poczęstunek i napoje dla uczestników

 

Opracowała: Anna Iwicka

 

szukaj na stronie

facebook rss

PL

BezpieczneWakacje

Przedszkole Gminne w Charbrowie - Wicko

Odwiedzin:
Wszystkich: 4 591 776
Wczoraj: 1 155
Dzisiaj: 554
Online: 13
c) 2007-2024 przedszkolecharbrowo.pl
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem